A kézzel fogható klíma és környezeti változások egyre több embert sarkallnak arra, hogy változtassanak eddigi szokásaikon és gondolkodásmódjukon. Felelősségteljes döntésükkel a vásárlók tenni akarnak a környezetükért.
Az infláció és egyéb gazdasági hatások az embereket abba az irányba fókuszálják, hogy egyszerre többet rendeljenek a megszokott termékekből. A kis kiszerelésekből kevesebbet a nagy 10-20 literes, kilós kiszerelésekből egyre többet vesznek. Egyrészt, mert így az egységnyire jutó ár még mindig kedvezőbb és a szállítási költségeket is lehet így optimalizálni. Nálunk az a rendszer, hogy egy bizonyos kosárérték fölött a vevőt nem terhelik szállítási költségek. Ami még megfigyelhető az utóbbi években, hogy egyes hagyományos mosószerek drágábbak lettek, mint az ugyanolyan célú és mennyiségű zöld mosószerek. Nem utolsó sorban ez is befolyásolja a vevőket abbéli döntésükben, hogy kipróbálják és hosszútávon használják a környezetbarát mosószereket.
Egyre fontosabb, hogy a mosószer, tisztítószer fenntartható és öko gazdálkodásból származó alapanyagokból készüljön. Még nem általánosan elterjedt, hogy különböző tanúsító szervezetek által kiadott tanúsítványok mentén döntsenek arról, hogy milyen környezetbarát, öko mosószert válasszanak. A gyártóink - nálunk kizárólag csak magyar gyártók mosószerei kaphatóak - természetesen az összetett igényekre is reagáltak és többféle mosószer kapható a piacon. Ezek döntő többsége rendelkezik valamilyen független tanúsítással, vagy bevizsgálással a termékek minőségét illetően.
A hatékonyság, a kiadósság top prioritás a vevői döntéseknél. Az alacsony hőfokon való mosás az elszaladó energia árak mellett abszolút alap elvárás a mosószerekkel kapcsolatosan.
Egyre trendibbek a környezetbarát tisztítószerek, allergénmentes illatokkal, a koncentrátumok, az újrahasznosított csomagolás. Ezen kívül a vegán, az állatkísérlet és állati eredetű összetevőktől mentes termékek, a karbon semleges címkék, valamint a természetes eredetű szaponinok alkalmazása a termékekben, valamint a gyermekek részére speciálisan kifejlesztett termékek is egyre népszerűbbek, melyek a jövő fejlesztési irányait képviselik.